Deelsessies succes van de regio 22 november

Deelsessies Succes van de regio – 3 maart 2020

Deelsessies Succes van de regio – 3 maart 2020

 

Na de bijdrage van Francesco Wessels zijn er deelsessies te volgen. De deelsessies hebben een duur van ongeveer 45 minuten. 

Deelsessie 1: Inschrijven op een Europese aanbesteding, iets voor mij(n bedrijf)? – Door Richard Kloosterman van Probid

Wist u dat er in 2018 in totaal 7.240 overheidsopdrachten middels (Europese) aanbestedingen zijn gegund en dat de Nederlandse overheid in 2015 in totaal €73,3 miljard (inclusief btw) aan overheidsopdrachten heeft uitgegeven? Interessant toch, niet?

In deze sessie neemt Richard Kloosterman van Probid BV ondernemers op een laagdrempelige wijze mee in de wereld van het Europees aanbesteden. Doel van deze training is dat ondernemers antwoord krijgen op vragen die leven bij ondernemers. Zoals:

  • Wat is Europees aanbesteden eigenlijk?
  • Is het iets voor mij (en mijn bedrijf)?
  • Liggen er (omzet)kansen voor mij om mee te doen?
  • Hoe/waar vind ik interessante overheidsopdrachten?
  • Wat moet ik doen om eraan mee te doen?
  • Hoeveel tijd kost het?
  • Wat zijn de do’s en de don’ts?

 

Deelsessie 2: Pitchen, zo kan het ook – Marco Overdijk van Stoeten & Partners

Wellicht herken je die mensen die zichzelf pitchen door een heel lang verhaal vertellen over zichzelf, terwijl u ze allang kwijt bent. Of de mensen die kort zeggen dat ze timmerman zijn of tekstschrijver, punt!
Maar misschien kun je jezelf of je bedrijf prima pitchen. In deze workshop krijg je handvatten, hoe het ook kan. Vanuit de kennis van gedragspsychologie wordt je meegenomen om aan de slag te gaan met je eigen pitch.
Aan het einde van de workshop heb je een nieuwe alternatieve pitch. Interessant voor mensen die geen pitch hebben of een alternatieve pitch willen ontdekken.

 

 

Deelsessie 3: In 3 stappen een LinkedIn-strategie voor jouw bedrijf – Door Amanda Hendriks van Link Je Klant

Wil je met LinkedIn aan de slag voor je bedrijf? Maar weet je niet goed hoe je moet beginnen? Heb je wel vaag een idee wat je bedrijf aan meer zichtbaarheid en meer klanten zou helpen op LinkedIn, maar wil je graag handvatten krijgen om hier een kort, maar krachtig stappenplan voor te maken? Doe dan mee aan de workshop van Amanda Hendriks van Link Je Klant. In een klein uur neemt ze je mee in het stellen van doelen (meten = weten of je succes hebt), het helder krijgen van je ideale klant en wat die wil lezen, het bepalen waar je die op LinkedIn bereikt en hoe je dat doet. Amanda geeft je zowel stof tot nadenken als praktische tips die je meteen de volgende dag in praktijk kunt brengen.

 

Deelsessie 4: Introductie in NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren) – Door Johan Koning van Valuable Partnership

Johan Koning (NLP Master Coach en Trainer) neemt ons mee in de wereld van onbewuste communicatie.

Misschien herinner je de klantgesprekken waarin het allemaal vanzelf lijkt te gaan. Je hebt goed contact en verbinding en je hebt resultaat. En als het in andere gesprekken moeizaam gaat zal je je misschien afvragen waardoor dat komt. Wat had je kunnen doen om het contact te verbeteren? Ben je je er bewust van wat je had kunnen verbeteren? En ben jij ervan bewust wat er allemaal gebeurt in communicatie?

Weet je dat slechts 7% van onze communicatie uit woorden bestaat? De betekenis van de communicatie wordt veel meer bepaald door ons stemgebruik en onze lichaamstaal.  Om jouw impact in jouw communicatie te vergroten kan het helpen om je bewust te worden van jouw stemgebruik en jouw lichaamstaal.

 

Deelsessie 5: Succesvol Samenwerken – door Gert-Jan Piksen van Feedback Consulting

“Gedoe” op de werkvloer. Vaak veroorzaakt door “gedoe” in het team van medewerkers.

Voor velen vast een feest der herkenning. En helaas een bron van ergernis.

Gelukkig kan het veranderen. Dat vraagt tijd en goede begeleiding. Juist dat wordt vaak achterwege gelaten waardoor er “gedoe” blijft.

Gert-Jan Piksen van Feedback Training en Consulting (www.feedbackconsulting.nl) laat jullie ondervinden hoe dit in de praktijk gaat.

Na het creeren van “gedoe” via een eenvoudige oefening wordt gekeken wat er nodig is om tot een betere samenwerking te komen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de theorie van Tuckman.

Het goed doorlopen van de teamontwikkelingsfasen van Tuckman zorgt voor een succesvollere samenwerking in het team. Als gevolg hiervan zitten medewerkers beter in hun vel. Zijn ze tot betere (team)prestaties in staat. Verspreiden zij hun ‘geheim’ onder de collega’s zodat ook die hun voordeel er mee kunnen doen. Hiermee profiteert het hele bedrijf van het succesvolle team.

Kortom succesvolle samenwerking vergroot de kans op meer resultaat voor uw onderneming. En juist dat is waar wij als ondernemers naar op zoek zijn.

Deelsessie 6: Verdieping in Succesvolle teams – door Francesco Wessels van NOC*NSF

Als aanvulling op zijn keynote van deze avond gaat Francesco verder de diepte in met ondernemers. Leiden en begeleiden staat hier centraal, met voorbeelden uit de sport waarbij de deelnemers praktische handvatten krijgen om direct mee aan de slag te gaan.

 

Klik hier om aan te melden voor één van de deelsessies